Elektronikus Ügyintézés – Várpalota város hivatalos oldala
5361
post-template-default,single,single-post,postid-5361,single-format-standard,qode-core-1.1.1,suprema-ver-1.6,qodef-smooth-scroll,qodef-preloading-effect,qodef-mimic-ajax,qodef-smooth-page-transitions,qodef-blog-installed,qodef-header-standard,qodef-fixed-on-scroll,qodef-default-mobile-header,qodef-sticky-up-mobile-header,qodef-dropdown-animate-height,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Elektronikus Ügyintézés

Elektronikus Ügyintézés

Elektronikusan a Várpalota Polgármesteri Hivatal és Várpalota Város Önkormányzatának feladat- és hatáskörébe tartozó ügyeit az alábbi linken keresztül tudja intézni, megindítani:

 

Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy aVárpalota Város Önkormányzata és a Várpalotai Polgármesteri Hivatal az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (továbbiakban: Eüsztv.) foglaltaknak megfelelően 2018. január 1. napjától biztosítja ügyfelei számára az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

Az ügyfél – törvény, eredeti jogalkotói hatáskörben megalkotott kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában – jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni (Eüsztv. 8. § (1) bekezdés).

Az Eüsztv. 9. § (1) bekezdésében meghatározott szervek és személyek elektronikus ügyintézésre kötelezettek. Ennek megfelelően elektronikusan köteles az ügyeit intézni – többek között – az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, költségvetési szerv, valamint az ügyfél jogi képviselője.

Természetes személy ügyfél megválaszthatja, hogy elektronikus vagy nem elektronikus formában kívánja az ügyeit intézni, kivéve, ha az elektronikus kapcsolattartás alkalmazása számára jogszabály alapján kötelező.

Természetes személy részére az elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételéhez ügyfélkapu regisztráció szükséges, mellyel kapcsolatos tájékoztatás elérhető a www.magyarorszag.hu oldalon.

Várpalota Város Önkormányzata és a Várpalotai Polgármesteri Hivatal az elektronikus ügyintézést az ASP Központ keretében működő E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL-on keresztül https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap és az általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (a továbbiakban: e-Papír szolgáltatás https://epapir.gov.hu/) segítségével biztosítja.

Tájékoztatásul közöljük, hogy:

  • Várpalota Város Önkormányzatának elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetősége (hivatali kapu): VARPONK
  • a Várpalotai Polgármesteri Hivatal elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetősége (hivatali kapu): VARPPH

Kérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy amennyiben az adott ügytípusban az E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL-on keresztül rendelkezésre áll elektronikus űrlap (formanyomtatvány), szíveskedjenek azt használni.

 

E- ügyintézéssel összefüggő jogszabályok

257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről

24/2016. (VI. 30.) BM rendelet a bizalmi szolgáltatásokra.

84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről

451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól

  1. évi CCXXII. törvényaz elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól

37/2016. (VI. 13.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtására felhasználható elektronikus aláíráshoz és bélyegzőhöz kapcsolódó követelményekről

Közterület-használati eljárás:

E-Önkormányzati portálon keresztül lehet benyújtani a kérelmet.

E-Önkormányzati portál/ügyindítás/településüzemeltetési, vagyonkezelési ügyek/használat/közút-közterület eltérő használat

Az eljárási illeték mértéke 3000,- Ft, melyet az alábbi, Raiffeisen Bank Zrt.-nél vezetett illetékszámlára kell átutalni: 12081000-00115409-01900000

Tájékoztatások az elektronikus ügyintézéshez:

Dokumentumok Hitelesítése

Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!

Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan

Használatot, ügyintézést segítő videók:

Helyi iparűzési adó bevallás

Adóegyenleg lekérdezése

Gépjárműadó-mentesség bejelentése

Szálláshely bejelentése nyilvántartásba

Anyakönyvi kivonat igénylése

Behajtási engedély kérése

Szociális támogatási kérelem benyújtása

Útmutatók

Elektronikus helyi iparűzési adóbevallás készítése – útmutató

Kitöltési útmutató az ASP-ADO-070 számú nyomtatványhoz